Správa
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2010/2011
Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.
Na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR o zmene v sieti ,
sa od 01.01.2011 zmenil názov našej školy . Plný názov školy je:
Spojená škola internátna Spišské Vlachy - tak ako je to uvedené v
Dodatku č.2 zriaďovacej listiny Špeciálnej základnej školy internátnej Spišské Vlachy s organizačnými zložkami :
Špeciálna základná škola internátna Spišské Vlachy,
Praktická škola internátna Spišské Vlachy
Špeciálna materská škola internátna Spišské Vlachy, s účinnosťou od 01.01.2011,
Názov školy | Spojená škola internátna Spišské Vlachy |
Adresa školy | Partizánska č 13, 053 61 Spišské Vlachy |
Telefón | 053/4495159-221-255 |
E-mail | szsispisskevlachy@stonline.sk |
Zriaďovateľ | Krajský školský úrad v Košiciach |
| Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | e-mail |
---|
Riaditeľ | Mgr.Monika Koperdáková | 053/4495159 | | szsispisskevlachy@stonline.sk |
ZRŠ | Mgr. Jana Bekešová | 053/4495255 | | szsispisskevlachy@zoznam.sk |
V zmysle zákona č.596/2003 Z.z. o
štátnej správe v školstve a školskej samospráve, o zmene a doplnení
niektorých zákonov , podľa § 24 ods. 16 , a vyhlášky č.291/2004 Z.z. §
1, skončillo funkčné obdobie rady školy 12. októbra 2010 , preto
prebiehali voľby zástupcov do rady školy v mesiaci september . Volili sa
zástupcovia rodičov i zástupcovia zamestnancov školy. Následne
delegoval aj zriaďovateľ našej školy : Krajský školský úrad v Košiciach
štyroch svojich zástupcov, a tak pracuje nová rada školy od
13.októbra 2010 v uvedenom zložení s novým predsedom: p. Mgr. Editou
Forgáčovou.
| Titl., priezvisko, meno | Kontakt |
---|
predseda | Mgr. Edita Forgáčová | |
pedagogickí zamestnanci | Bc. Jarmila Macejková | |
| | |
| | |
ostatní zamestnanci | Viera Urbaníková | 053/4495221 |
| | |
zástupcovia rodičov | Zuzana Šmijovská | |
| Adriana Ivančová | |
| Monika Horváthová | |
| Adriana Kandráčová | |
zástupca zriaďovateľa | Mgr. Viktória Rozsypalová | 055/7245121 |
| Mgr. Imrich Vince | |
| Mgr. Jozef Válek | |
| Mgr.Dana Katová | |
Medzi poradné orgány v našej škole patrí: Pedagogická rada a Metodické združenie ( ďalej len MZ),
všetci pedagogickí zamestnanci sú členmi uvedených poradných orgánov.
Metodické združenie - patrí medzi
metodické orgány školy. Cieľom jeho činnosti je realizácia konkrétnej
účasti pedagogických zamestnancov na upevňovaní demokratického štýlu
riadenia, ovplyvňovaní profesijného rastu učiteľov a zvyšovaní úrovne
výchovno-vzdelávacieho procesu školy.
Plán zasadnutí MZ vypracovala jej vedúca: p. Ďugasová a po schválení RŠ, sa činnosť MZ riadila týmto plánom .
Všetci pedagogickí zamestnanci v tomto školskom roku v
počte 24, sa po prvý krát stretli v mesiaci september, s cieľom
zosúladenia a usmernenia práce pri tvorbe časovo -tematických plánov,
vypracovaní IVP pre žiakov vzdelávajúcich sa UO variantu B a C . V
záujme zefektívnenia zvládnutia učiva, sme odporúčali hlavne novým a
začínajúcim kolegom správnu voľbu vhodných metód a foriem práce pri
práci s deťmi vzdelávajúcich sa podľa Individuálnych
výchovno-vzdelávacích programov v jednotlivých predmetoch( JS aM). Do
výchovno-vzdelávcích cieľov sme zapracovali aj úlohy z oblasti
enviromentálenj výchovy, protidrogovej prevencie a ochrany životného
prostredia. V rámci ŠkVP sme v rámci PV zapracovali nový tematický okruh
: práce s hlinou.
Druhé stretnutie pedagógov sa uskutočnilo v mesiaci
október s cieľom oboznámenia sa s novou učebnou pomôckou:
interaktívnou tabuľou, ktorú školy dostala od UIPŚ v rámci projektu: Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ s podporou IKT.
Vedúca MZ, p.Ďugasová, ktorá absolvovala úvodné školenie pre prácu s
interaktívnou tabuľou, nás oboznámila so základnými zručnosťami
používania interaktívnej tabuli na vyučovacích hodinách s využívaním
výučbových CD a DVD nosičov .
Aj zasadnutie MZ v mesiaci marec, sa uskutočnilo s cieľom
zvyšovanie úrovne práce s interaktívnou tabuľou, a to prostredníctvom
využívania programu ActiveInspire, , ktorý sa používa na vytváranie
pracovných zošitov. Stretnutie viedla p. Klapáčová, ktorá zaujímavou
formou previedla všetkých členov MZ celým programom, učila nás aj
používanie interaktívneho pera , a to praktickým overovaním .
Tretie zasadnutie MZ sme organizovali pod vedením zriaďovateľa školy: Krajského školského úradu v Košiciach, ktorý organizoval Metodický deň učiteľov pre všetkých pedagogických zamestnanoch na školách vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti.
Dňa 6. mája 2011 sme na pôde našej školy privítali špeciálnych
pedagógov zo susedných špeciálnych škôl: ŠZŠ Krompachy a ŠZŠ Richnava a
vzájomne sme si odovzdávali svoje praktické skúsenosti práce s
interaktívnou tabuľou.Naši zamestnanci predviedli ukážky vyučovacích
hodín s využitím interaktívnej tabule a tiež hostia zo ŠZŚ Richnava,
nám predviedli možnosti využitia IT pri tvorbe testov a jej využitie na
hodinách matematiky.
Piate zasadnutie MZ sa uskutočnilo v tom istom mesiaci,
ale v športovom duchu. Naša škola zorganizovala športový turnaj pre
zamestnancov špeciálnych škôl v okrese SNV. Okrem merania si fyzických
síl v turnaji vo vybíjanej žien a nohejbalovom turnaji si zúčastnení
zamestnanci vymieňali vzájomne skúsenosti v práci so žiakmi s MP.
Pozvanie na turnaj prijal aj prednosta KŠÚ Košice, p.Peter Bačkovský,
ktoré stretnutie ukončil a víťazom odovzdal vecné ceny a diplomy.
Posledné zasadnutie MZ sa uskutočnilo mimo úloh
zostaveného plánu zasadnutí, ale vychádzalo z reálnej potreby .
Zvládanie agresivity a riešenie konfliktov v škole , na túto tému sme
pracovali pod vedením zástupcov CŠPP Opatovská cesta 97, Košice.
Členovia MZ sa oboználili s modulmi riešenia konfliktov, vyskúšali si
praktické cvičenia verbálnej i neverbálenj komunikácie a učili sa
prekonávať stres.
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov | Poznámka |
---|
Metodické združenie | Mgr. Martina Ďugasová | | |
Počet žiakov školy: 124
Počet tried: 15
Podrobnejšie informácie:
Počet žiakov sa aj v tomto školskom roku menil, v 1.
štvrťroku mal stúpajúcu tendenciu. K 15.septembru sme mali zapísaných
112 žiakov v špeciálnej škole vzdelávajúcich sa v 13-tich triedach a 11
žiakov navštevovalo praktickú školu ( vzdelávajúci sa v 2 triedach). V
školskom klube detí pracovali 3 oddelenia a začali sme prevádzkovať aj
internát školy, Od 6. septembra sme vytvorili 1 výchovnú skupinu
internátu školy s počtom ubytovaných žiakov 10.
V 1.štvťroku pribudli do ŠZŠ 3 žiaci a úbytok nastal v
2.polroku, kedy žiak praktickej školy ukončil vzdelávanie. Na konci
2.klasifikačného obdobia sme hodnotili spolu 124 žiakov.
Na základe záverov a odporúčaní špeciálno-pedagogických
vyšetrení sme zostavili 2 triedy pre žiakov vzdelávajúcich sa podľa
Indiviuálno-vzdelávacieho plánu, vytvoreného podľa rámcových učebných
osnov variantu C, triedni učitelia z dôvodu nerovnomerného vývinu
psychických funkcií a i iných príčin,
vypracovali pre 21 žiakov individuálny výchovno-vzdelávací
program s cieľom optimalizácie vyučovacieho procesu a prospechu žiakov v
predmetoch : slovesnký jazyk a matematika. Pri žiakov so stredným
stupňom mentálnej retardácie vzdelávajúcich sa podľa učebných osnov vo
variante B a C pracovali aj traja asistenti učiteľa, vrátane praktickej
školy. Dvaja asistenti boli v rámci dohody o podpore miestnej a
regionálnej zamestnanosti s ÚPSVaR.
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8 | 9 | 1.PŠ | 2.PŚ | Spolu |
---|
počet tried | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 0 | 1 | 1 | 16 |
počet žiakov | 8 | 10 | 13 | 9 | 10 | 20 | 24 | 14 | 5 | 6 | 5 | 124 |
z toho IVVP | 6 | 7 | | 1 | 2 | | | 5 | | | | 21 |
z toho IVP | | | | 5 | | | 6 | | | | 6 | 17 |
z toho ŠKD | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 6 | 5 | 4 | | | | 31 |
z toho ŠI | 1 | 2 | 6 | | | | | 1 | | 1 | | 11 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2010: spolu: 2/ počet dievčat : 2
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2010: súčet 8 / počet dievčat 4
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet 0 / počet dievčat: 0
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2011
V školskom roku 2010/2011 ukončilo 13 žiakov povinnú školskú dochádzku ,
z nich piati žiaci v 9.ročníku a ôsmi žiaci v nižšom ročníku ako
9.ročníku.Z celkového počtu končiacich žiakov pokračujú piati žiaci v
ďalšom vzdelávaní - Praktická škola intenátna Spišské Vlachy.
| Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9.roč. | Spolu |
---|
Počet žiakov | | | | 3 | 5 | 5 | 13 |
| SOŠ | PŚ | OU | Iné | Spolu |
---|
prihlásení | | 5 | 0 | 0 | 5 |
prijatí | | 5 | | | 5 |
% úspešnosti | | 100% | | | |
Z celkového počtu prospievajúcich žiakov
sa podľa učebných osnov( ďalej len UO) variantu A vzdelávalo 62
žiakov, z nich 12 -ti postupovali v predmetoch slovenský jazyk a
matematika podľa individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu, 24
žiakov sa vzdelávalo podľa UO variantu B a 10 žiakov sa vzdelávalo podľa
individuálneho vzdelávacieho plánu, podľa variantu C. V triedach
praktickej školy sa 7 žiakov vzdelávalo podľa UO variantu B a 4 žiaci
podľa variantu C. Z celkového počtu tried sme mali 8 tried , v ktorých
sa vzdelávali žiaci podľa UO variantu A, 3 triedy zostavené pre žiakov
vzdelávajúcich sa podľa UO variantu B a 2 triedy pre žiakov
vzdelávajúcich sa podľa UO variantu C.
Trieda | D | Dp | Esv | Ev | F | Hv | Ch | ILS | Iv | M | Mo | Nv | Ov | Pv | Pvy |
---|
2.A | | | | | | 1,3 | | | | 3,6 | | | | | 1,4 |
1.A | | | | | | 1,83 | | | | 3,25 | | | | | 1,75 |
3.B | | | 1 | | | 2 | | | | 3 | | | | 2 | 2 |
3.C | | | 2 | | | | | | | | 2,5 | | | 2 | |
4.A | | | | | | 1,75 | | | | 2,56 | | | | | 1 |
5.A | | | | | | 1,57 | | | | 2,78 | | | | | 1,22 |
2. PŠ | | 1,8 | | | | 1,6 | | | | 2,4 | | | | | |
6.A | | | | | | 2,2 | | | | 3,1 | | | | | 1,1 |
6.B | | | | | | 1,44 | | | | 2,44 | | | | | 1,44 |
7.A | 2,38 | | | | 2,5 | 2,38 | | | | 2,63 | | | 2 | | 2 |
7.B | | | 2 | | | 2 | | | | 1,67 | | | | 1,4 | 2 |
7.C | | | | | | | | | | | 1,6 | | | | |
8.A | 3,1 | | | | 2,9 | 2,2 | 2,4 | | | 2,9 | | | 2,2 | | 1,2 |
8.B | | | 2,5 | | | | | | | | | | | 2,17 | |
1. PŠ | | 2,33 | | | | 1,83 | | | | 2,5 | 2 | | | | |
Trieda | Pz | Prj | Pp | P | Rev | Rv | Rov | Rgz | Rks | Rkssz | Rsz | Rp | S | Sj | Sjl |
---|
2.A | | | | | | | | | | | | | | | 3,9 |
1.A | | | | | | | | | | | | | | | 3,38 |
3.B | | | | | 2,33 | | 3 | 2 | 2 | | | | | | 3 |
3.C | 2,75 | | | | 1 | | 2 | | | | | | 2,25 | | |
4.A | | | | | | | | | | | | | | | 3,22 |
5.A | | | | | | | | | | | | | | | 2,89 |
2. PŠ | | 1,6 | | | | 2,4 | | | | | | 1,6 | | | 2,4 |
6.A | | | | | | | | | | | | | | | 3,2 |
6.B | | | | | | | | | | | | | | | 3 |
7.A | | | | 2,38 | | | | | | | | | | 3 | |
7.B | | | | | 2,8 | | 2,6 | 2 | 2 | | | | | | 2 |
7.C | 1,8 | | | | | | | | | | | | 1,2 | | |
8.A | | | | 2,5 | | | | | | | | | | 3,2 | |
8.B | | | | | 2,17 | | 2,5 | | | | | | | | |
1. PŠ | 2 | 1,83 | | | | 2,17 | | | | | | 2,17 | 2 | | 2,5 |
Trieda | Sk | Spr | Tv | Vu | V | Vl | Vkm | Vv | Zv | Z | Zmv |
---|
2.A | | 1 | 1 | 3,5 | | | | 1,4 | | | |
1.A | | 1 | 1,63 | 3,67 | | | | 1,83 | | | |
3.B | | 1,17 | 2 | 2 | | | | 1 | | | 2,33 |
3.C | 2,75 | 1 | 2 | | 2,75 | | | | | | 1 |
4.A | | 1 | 1 | | | 1,88 | | 1,5 | | | |
5.A | | 1 | 1 | | | 2 | | 1 | | | |
2. PŠ | | 1 | 1,8 | | | | 2 | 2 | 2,4 | | |
6.A | | 1 | 1 | | | 2,3 | | 1,8 | | | |
6.B | | 1 | 1,11 | | | 2,33 | | 1,56 | | | |
7.A | | 1,13 | 1,88 | | | | | 1,75 | | 2,75 | |
7.B | | 1,25 | 2,38 | 2,33 | | | | 2,67 | | | |
7.C | 2 | 1 | | | 2 | | | | | | |
8.A | | 1,1 | 1,6 | | | | | 2,6 | | 3,2 | |
8.B | | 1 | 3 | | | | | | | | |
1. PŠ | 3 | 1 | 1,83 | | 3 | | 2,83 | 1,67 | 2,17 | | |
Na konci 2.klasifikačného obdobia prospelo
z celkového počtu žiakov 96 žiakovv špeciálnej základnej škole a
všetkých 11 žiakov praktickje školy, spolu teda 107 žiakov, neprospelo 9
žiakov a 8 žiakov nebolo klasifikovaných v riadnom termíne. Pre vysoký
počet vymeškaných hodín- pre nedbalú školskú dochádzku neboli hodnotení 4
žiaci a ďalší 4 žiaci z dôvodu pobytu mimo územia SR.
Všetci nehodnotení žiaci boli na komisionálne preskúšanie
pozvaní dňa 30.08.2011 a 31.08.2011. Iba dvaja žiaci sa komisionálnych
skúšok zúčastnili, ostatní žiaci sú hodnotení ako neprospievajúci.
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|
1.A | 8 | 3 | 5 | 0 |
2.A | 10 | 6 | 4 | 0 |
3.B | 8 | 7 | 0 | 1 |
3.C | 5 | 5 | 0 | 0 |
4.A | 9 | 9 | 0 | 0 |
5.A | 10 | 10 | 0 | 1 |
6.A | 10 | 10 | 0 | 0 |
6.B | 10 | 9 | 0 | 1 |
7.A | 10 | 8 | 0 | 2 |
7.B | 8 | 8 | 0 | 0 |
7.C | 6 | 6 | 0 | 0 |
8.A | 10 | 10 | 0 | 0 |
8.B | 9 | 6 | 0 | 3 |
| | | | |
1. PŠ | 6 | 6 | 0 | 0 |
2.PŠ | 5 | 5 | 0 | 0 |
SPOLU: | 124 | 107 | 9 | 8 |
Pri narastajúcom počte žiakov školy,
narastá aj počet vymeškaných hodín. Ďalší fakt, ktorý ovplyvňuje počet
vymeškaných hodín, je skladba našich žiakov: len 6 % je tunajších (
bývajúci v Spišských Vlachoch )a až 94 % žiakov dochádza z blízkeho
okolia . Máme i dosť dochádzajúcich žiakov , ktorí v pravidelných
intervaloch nenavštevujú školu, lebo nemajú dosť finančných
prostriedkov na cestu do školy.
V tomto školskom roku 124 žiakov vymeškali spolu 33 469 hodín, v priemere na 1 žiaka je to 281,25 hodín
čo je o 22 hodín viac na 1 žiaka ako v minulom
školskom roku. V tomto školskom roku sme mali o dve triedy viac ako v
školskom roku predtým. Každoročne sa nám ukazuje , že počet
vymeškaných hodín sa zvyšuje hlavne v 2. polroku školského roka.
To, čo by sa dalo hodnotiť kladne, je fakt, že sa znižuje
počet neospravedlnených hodín, v tomto školskom roku je z celkového
počtu vymeškaných iba 1/3 , čo je podstatné menej ako pominulé roky,
kedy počet vymeškaných hodín prevyšoval počet ospravedlnených hodín.
Triedni učitelia v spolupráci s výchovným poradcom
podnikali nasledovné kroky smerujúce k zlepšeniu školskej dochádzky
žiakov. Za celý školský rok zaslali 454 predvolaní rodičom, bolo udelených 147 napomenutí triednym učiteľom a 119 pokarhaní riaditeľom školy a podaných 94 oznámení o nedbalej školskej dochádzke .
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|
2.A | 10 | 1926 | 192,60 | 957 | 95,7 | 969 | 96,9 |
1.A | 8 | 1826 | 228,50 | 675 | 84,38 | 1151 | 143,88 |
3.B | 8 | 1872 | 234,0 | 1407 | 175,88 | 465 | 58,13 |
3.C | 5 | 1428 | 285,60 | 1316 | 263,20 | 112 | 22,40 |
4.A | 9 | 2248 | 249,78 | 2077 | 230,78 | 171 | 19,00 |
5.A | 10 | 2015 | 201,50 | 1734 | 173,40 | 281 | 28,10 |
2. PŠ | 5 | 815 | 163 | 745 | 103,6 | 70 | 14 |
6.A | 10 | 2261 | 261,10 | 1497 | 149,70 | 764 | 76,40 |
6.B | 10 | 3545 | 354,50 | 1922 | 192,20 | 1623 | 162,30 |
7.A | 10 | 3013 | 301,30 | 2475 | 247,50 | 538 | 53,80 |
7.B | 8 | 2205 | 275,63 | 1694 | 211,75 | 511 | 63,88 |
7.C | 6 | 1364 | 227,33 | 116 | 186,00 | 248 | 41,33 |
8.A | 10 | 4398 | 439,80 | 3438 | 343,80 | 960 | 96,00 |
8.B | 9 | 3821 | 424,56 | 2291 | 254,56 | 1530 | 170,00 |
1. PŠ | 6 | 1547 | 257,83 | 765 | 127,50 | 782 | 130,33 |
| 124 | 33469 | | 23294 | | 10175 | |
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % | Iný údaj o úspešnosti |
---|
Monitor SJL | | | |
Monitor MAT | | | |
Učebný variant | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|
Počet tried v ročníku | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 0 | 13 |
Predmet | Ročník | Počet skupín | Počet hodín týždenne |
---|
ILS | tretí | 1 | 2 |
ILS | štvrtý | 1 | 1 |
Náboženská výchova | tretí | 2 | 1 |
Náboženská výchova | štvrtý | 1 | 1 |
Náboženská výchova | siedmy | 2 | 1 |
Náboženská výchova | ôsmy | 2 | 1 |
Náboženská výchova | deviaty | 1 | 1 |
V tomto školskom roku patrili medzi
reformné ročníky 2.a 6. ročník. Triedy: 2.A 6.A i 6.B už postupovali
podľa školského vzdelávacieho programu ( ďalej len ŠkVP) variant A.
Žiaci 2. ročníka praktickej školy tiež postupovali podľa školského
vzdelávacieho programu , ale vo varinate B. Celkovo sa podľa ŠkVP
vzdelávali žiaci siedmych tried , a to žiaci: 1.A, 2.A, 5.A, 6.A, 6.B
triedy a triedy 1.PŠ a 2.PŚ. V ostatných triedach - v nereformných
ročníkoch sa žiaci vzdelávali podľa doteraz platných učebných osnov pre
špeciálne základné školy, ktoré schválilo Ministersvo školstva, vedy a
výskumu a športu SR dňa 22.mája 2006 pod číslo: CD-2006-477/17104-2 :
095 s účinnosťou od 01.09.2006.
| Počet tried | Počet žiakov | Počet IVVP |
---|
Prípravných ročník | 0 | 0 | 0 |
Prvého ročníka | 1 | 8 | 6 |
Trieda variantu A | 7 | 59 | 15 |
Trieda variantu B | 3 | 35 | 0 |
Trieda IVP - variant C | 2 | 11 | 0 |
Trieda PŠ | 2 | 11 | 0 |
Spolu: | 15 | 124 | 21 |
Pracovný pomer
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. | Počet úväzkov nepedag. prac. |
---|
TPP | 13 | 8 | 13 | 7,9 |
DPP | 12 | 4 | 10 | 4 |
Znížený úväzok | 2 | 1 | 1,4 | 0,3 |
ZPS | | | | |
Na dohodu | | 1 | | |
V tomto školskom roku pracovalo v našej
škole 19 učiteľov, vrátane dvoch učiteliek praktickej školy, 4
vychovávateľky : tri boli zaradené v školskom klube detí a jedna pri
výchovnej skupine internátu školy a tri asistentky učiteľa.. Adaptačné
vzdelávanie absolvovali dve zamestnankyne - 1 vychovávateľka a 1
učiteľka. V kariérovom stupni: učiteľ s II. atestáciou boli zaradení 10
učitelia, tri učiteľky boli zaradené do kariérového stupňa : učiteľ s I.
atestáciou. Iba 1 vychovávateľka bola zaradená v kariérovom stupni ako
nekvalifiková , ale tá si nedopĺňala pracovný úväzok v škole.
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|
učiteľov | 0 | 19 | 19 |
vychovávateľov | 1 | 3 | 4 |
asistentov učiteľa | 2 | 0 | 2 |
| | | |
spolu | 3 | 22 | 25 |
Snaha dosahovať čo najlepšie výsledky v
práci s ďeťmi s mentálnym postihnutím sa odzrkadľuje aj v záujme o
ďalšie vzdelávanie našich zamestnancov. Pedagogický kolektív tvoria
učitelia, vychovávateľky a asistenti učiteľa. V tomto školskom roku si
vzdelávanie inovovalo v rámci inovačného vzdelávania 2 učiteľky, dvaja
zamestnanci začali aktualizačné štúdium, dve zamestnankyne si zvyšujú
vzdelanie II. stupňa na vysokej škole a tiež dvaja si dopĺňali
kvalifikačný predpoklad - štúdium špeciálnej pedagogiky.
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|
1.kvalifikačná skúška | 2 | 0 |
2.kvalifikačná skúška | 8 | 0 |
aktualizačné štúdium | 1 | 2 |
špecializačné inovačné štúdium | 1 | 2 |
špecializačné kvalifikačné | 0 | 2 |
postgraduálne | 0 | 0 |
doplňujúce pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské pedagogické | 21 | 2 |
vysokoškolské nepedagogické | | |
Akcie a úlohy celoškolského charakteru sú
dobrým odrazovým mostíkom pre našich žiakov na súťaže okresného či
krajského charakteru. V tomto školskom roku sa žiaci znova zúčastnili
krajskej súťaži v prednese poézie a prózy pod názvom" Gaňova Tarnava"
v Spišskej Novej Vsi a svojim výkonom si vybojovali pekné 3. miesto,
žiaci praktickej školy sa druhým rokom zúčastnili krajskej súťaže
zručnosti pod názvom: Ruka v ruke"a tiež si získali 3. miesto. Naša škola zorganizovala už 8. ročník krajskej súťaže v speve žiakov špeciálnych škôl pod názvom: Spievanky , a aj v tejto súťaži sme získali 3.miesto.
Názov súťaže | Počet žiakov | okr. kolo | kraj. kolo | národ. kolo | medzinár. kolo |
---|
Gaňova Tarnava | 3 | | Spišská Nová Ves | | |
Spievanky | 6 | | Spišské Vlachy | | |
Ruka v ruke | 3 | | | Michalovce | |
Športovými a kultúrnymi aktivitami s deťmi
sme sa zameriavali hlavne k zlepšeniu verejného zdravia s cieľom
posilniť zdravý životný štýl žiakov , realizáciou športových súťaží a
sezónnych hier , ktoré máme zakotvené v tematických plánoch i
prostredníctvomvoľno-časových aktivít. Pravidelne vyhlasujeme aktivity k
Svetovému dňu výživy, Týždeň zdravia , Dňa životného prostredia,
Svetový deň mlieka .V rámci osláv Dňa Zeme čistíme určené lokality v
meste a realizujeme výstavku prác žiakov v priestoroch mestského parku
pre verejnosť i ostatné školy v našom meste.Spolupracujeme s poľovníckym
združením mesta, po vyhodnotení súťaže v zbere gaštanov odovzdávame
vysušené gaštany jeho členom, učíme žiakov starať sa o zvieratá v zime.
Nezabúdame ani na pestovanie úcty k životu, k ľuďom. V mesiaci november
pripravujú žiaci spolu so svojimi učietľmi kytice i vence na hroby
padlých vojakov i bývalých chovancov našej školy.V tomto školskom roku
sme organizačne zabezpečovali mestské oslavy Dňa matiek . Výsledky
mimoškolskej činnosti sme prezentovali na predajných vianočných trhoch v
meste a na konci školského roka divadelným predstavením pre miestne
školy i špeciálne školy v blízkom okolí. K tradíciám školy sa už
zaradila aj t.č. krajská súťaž v speve žiakov špeciálnych škôl, ktorú
organizujeme už ôsmym rokom.
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika
A) Dlhodobé
Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť - zahrňuje vzdelávanie učiteľov , ktoré zastrešuje ŠIOV Bratislava
Školský mliečny program - projekt
zameraný na zvýšenie spotreby mlieka pre deti školského veku. Mlečny
program sa realizuje formou desiaty . Dodávateľ Tatranská mliekáreň,
záštita MŠVVŠ SR .
Ovocie a zeleniny do škôl - projekt zameraný na podporu vyššej spotreby ovocia a zeleniny v školách pod záštitou MŠVVŠ SR .
Modernizácia vzdelávacieho procesu na ZŠ spodporou IKT - vzdelávanie pedagógov s cieľom modernizovať vyučovací proces
Škola podporujúca zdravie - celkové zameranie školy na zdravý životný štýl v priebehu celého edukačného procesu.
Baterky na správnom mieste - separovaný zber použitých akumulátorov a batérií
Zbieraj toner!- separovaný zber použitých tonerov
B) Krátkodobé
Európsky futbalový týždeň Špeciálnych olympiád - škola sa zapojila do Slovenského hnutia špeciálnych olympiád a do jej celoslovenských aktivít.
C) V školskom roku 2010/2011 boli školou vypracované projekty:
Bezpečne do školy! - tento projekt bol zameraný na dopravnú
výchovu žiakov našej školy. Nadácia VÚB podporila projekt grantom vo
výške 1995,00 €, ktorý sme použili na zakúpenie dopravných prostriedkov
pre žiakov, vrátane chráničov a bezpečnostných prílb.
Kultúra bez bariér
Aj druhý vypracovaný projekt bol úspešný.Nadácia Orange
podporila projekt pod názvom. "Kde bolo,tam bolo" - Zásluhou grantu vo
výške 1700,00 € mohli žiaci so stredným stupňom mentálnej retardácie
nacvičiť divadelné predstavenie pre žiakov miestnych škôl i susedných
špeciálnych škôl. Divadelné predstavenie vzniklo v spolupráci so ZUŠ pri
Spojenej základnej škole sv.Jána Krstiteľa v Spišských Vlachoch.
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: nebola vykonaná
Druh inšpekcie:
Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2010/2011, uveďte
predmety a oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola
dosiahnutá úroveň:
- veľmi dobrá
- dobrá
- priemerná
- málo vyhovujúca
- nevyhovujúca
- kľúčové pozitívne stránky školy
- oblasti vyžadujúce zlepšenie
Naša školy sa nachádza na okraji mesta, v
peknom a tichom prostredí. Areál školy je dostatočne veľký na to, aby ho
žiaci mohli využívať na pracovné vyučovanie i šport. Päťpodlažná budova
poskytuje priestory na výchovno-vzdelávací proces pre špeciálnu
základnú školu, školský klub detí, praktickú školu i internát. Śkola má
vlastnú kuchyňu, priestrannú jedáleň i odborné učebne. Pre žiakov s
viacnásobným postihnutím máme relaxačnú miestnosť, pre pracovné
vyučovanie( ďalej len PV ) chlapcov a dievčat máme vytvorené učebne PV -
2 učebne pre tkanie na krosnách, dve cvičné kuchynky, dve učebne
informatiky a učebňu s interaktívnou tabuľou, i triedu malého stolného
tenisu. V budove máme aj učebňu pre prácu s hlinou . Mimo hlavnej budovy
sa nachádza budova školských dielní a v priestoroch budovy " kotolňa"
máme cvičebňu ( telocvičňu neštandarných rozmerov. Máme školský pozemok,
detské ihrisko , futbalové ihrisko a v zimných mesiacoch pripravujeme
klzisko.
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov.
Z rozpočtu na rok 2011 k 30.06.2011 sme použili normatívne finančné prostriedky na bežné výdavky, t.j. na mzdy vo výške 114 tisíc € a na odvody 42 tisíc €, a na prevádzku školy 36 tisíc €.
Pridelený rozpočet na tento kalendárny rok bol vo výške 344 tisíc € .
Pridelené nenormatívne finančné prostriedky na dopravné pre žiakov a asistenta učiteľa sme dostali vo výške- na dopravné: 5729,00 € a na asistenta učiteľa : 7200,00 €
K 30.06.2011 sme z nenormatívnych finančných prostriedkov vyčerpali 3080,00 € na dopravné žiakov a 4155,00 € na asistenta učiteľa.
Na skvalitnenie podmienok výchovy a vzdelávania sme pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia dostali finančné prostriedky vo výške 6750, €. V zmysle výhlášky č.649/2008 sme vyčerpali finančné prostriedky vo výške 1329,00 € ku 30.06.2011
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s
hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči
žiakovi vyživovaciu povinnosť
...Príspevky od rodičov , ktorých deti navštevovali školský klub detí k 30.06.2011 , činili spolu 278,80 €, ktoré sme použili v zmysle smernice o určení výšky príspevkov na čiastočnú úhradu nákladov elektrickej energie a na zakúpenie učebných pomôcok pre žiakov školského klubu detí.
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
...Na vzdelávacie poukazy sme dostali finančné prostriedky
na obdobie január až jún 2011 vo výške 1865,00 €, ktoré sme použili v
pomere 70 % a 30 % na vyplatenie odmien a odvodov vedúcim krúžkov a na
zakúpenie učebných pomôcok pre žiakov na mimoškolskú činnosť.
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo
zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a
spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít
...Od Občianskeho združenia Holubica svetla sme
získali finančný dar na základe darovacej zmluvyvo výške 535,00 €, ktoré
sme použili na zakúpenie učebnej pomôcky pre prácu s hlinou - zakúpili
sme vypaľovaciu pec.
Od Nadácie VÚB sme získali grant vo výške 1995,00 € na podporu projektu pod názvom " Bezpečne do školy". Škola
si prostredníctvom grantu vybavila kabinet telesnej výchovy novými
bicyklami, kolobežkami, kolieskovými korčulami, zakúpili sme aj chrániče
a prilby pre žiakov.
Nadácia Orange podporila náš druhý projekt s názvom " Kde bolo, tam bolo...v rámci grantového programu : Kultúra bez bariér,
finančným darom vo výške 1700, 00 €. Žiaci so stredným stupňom
mentálnej retardácie dokazáli, že umenie je pre všetkých. Podarilo sa im
nacvičiť a aj odprezentovať divadelné predstavenie pre žiakov
tunajších škôl i susedných špeciálnych škôl. Finančý grant sme použili
ny výrobu paravánu, kostýmov a zakúpenie ozvučovacej techniky.
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov
...V rámci projektu na podporu regionálnej a miestnej
zamestnanosti, sme z úradu práce sociánych vecí a rodiny SNV, dostali
príspevok vo výške 1634,00 € na vytvoreni pracovného miesta pre ľudí
so znevýhodnením a zamestnali sme asistenta učiteľa..
Na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného
sociálnym vylúčením sme dostali dotáciu 1909,00 € za ktoré sme zakúpili
školské potreby pre žiakov.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:
Spoločným cieľom snaženia všetkých našich zamestnancov je plnenie
koncepčného zámeru školy: pripraviť absolventov našej školy na
integráciu do spoločnosti. Využívaním rôznych foriem a metód práce sa
zameriavame vždy na rozvoj osobnosti žiakov našej školy s prihliadaním
na reálne potreby i potenciál žiakov. Vlastným príkladom vedieme
žiakov k osvojovaniu si kultúrno-spoločenkých návykov, pracovných
návykov a správanie žiakov i výrobky PV a práce výtvarnej výchovy našich
žiakov považujeme za oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky.
Sme spokojní aj so spoluprácou s väčšinou rodičov našich žiakov.
Aktívnou účasťou na celoškolských akciách a súťažiach , i v dňoch
otvorených prezentujú záujme o svoje deti i o činnosť našej školy.
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:
Škola s vyše 60-ročnou tradíciou potrebuje tiež inovovať.
Týka sa to hlavne vybavenosti školských dielní i športového náradia.
Dobudovanie športového areálu - hlavne viacúčelového ihriska je to , čo
nám najviac chýba.
Návrh opatrení:
-obnovenie a prestavba cvičebnej miestnosti
- dobudovanie viacúčlového ihriska - využitie zdrojov z rozvojových projektov
Kolaudácia budovy školy prebehla v roku
1997. Je to päťpodlažná , zateplená budova so vzduchotechnickým
odsávaním. Je dostatočne presvetlená s orientáciou východ- západ. Na
každom podlaží sú hygienické zariadenia osobitne pre dievčatá a
chlapcov. V budove sú dve cvičné kuchynky pre žiakov, malá práčovňa, na
5. podlaží - internátu školy sú aj sprchy a spoločenké miestnosti.Pre
výchvono-vdelávaciu činnosť sú psychohygienické podmienky podľa
požiadaviek regionálneho úradu národného zdravia dostatočne vyhovujúce.
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Počet skupín | Vedúci |
---|
Dramatický | 7 | | Mgr. Slávka Jánošíková |
Gymnastický | 8 | | Mgr. Mária Ledecká |
Hudobno -pohybové hry | 7 | | Mgr. Mária Slebodníková |
Počítačový I. | 8 | | PaedDr. Adriana Klapáčová |
Poznaj a chráň | 8 | | PaedDr. Silvia Slovinská |
Práca s hlinou | 8 | | Mgr. Zuzana Poklembová |
Práca s internetom | 8 | | Mgr. Rastislav Tarajčák |
Stolný tenis | 8 | | Ing. Jozef Repasky |
Strelecký | 8 | | Ing. Ladislav Maturkanič |
Šikovné ruky I. | 8 | | Emília Biroščáková |
Šikovné ruky II. | 8 | | Mgr. Ivana Černická |
Športové hry | 8 | | Mgr. Zuzana Michalková |
Tanečný | 8 | | Mgr. Zlatica Vaľková |
Tvorivá dieľňa | 8 | | Mgr. Mária Greňová |
Spolupráca s rodičmi je dlhodobý proces,
ktorý začína od prvého dňa začatia školského roku, v ktorom sa snažíme
hlavne o to, aby rodičia pochopili našu spoločnú snahu o starostlivosť,
zodpovednosť a záujem o zverených žiakov . Môžeme však tvrdiť, že viac
ako 60 % z rodičov našich žiakov pozná mená triednych učiteľov, triedu,
ktorú ich dieťa navštevuje, a to hlavne zásluhou organizovaním dní
otvorených dverí. Spolupráca sa zlepšuje aj prostredníctvom
celoškolských akcií a súťaží, na ktoré sú rodičia pozývaní.
Vypracoval: Mgr.Monika Koperdáková
V Spišských Vlachoch, 11. októbra 2011
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 11.októbra 2011
Rada školy prerokovala správu o
výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský
rok 2010/2011 dňa 13.októbra 2011.